Marknadsföring av teaterevent på Djurgården

Hasse och Tages gamla filmklassiker blir teater på Djurgården. I uppstart av produktionen var frågorna många;

Hur kan vi hitta ett koncept som tar publiken med storm, 60 år efter succén? Kommer den flytande läktaren på pråm att få bygglov? Och vilka är målgruppen år 2020?

WEBBDESIGN 87%
VISUELL IDENTITET 76%
DESIGNANALYS 60%
Sociala medier instagram
Marknadsplan

Marknadsplan

I framtagandet av marknadsplan och sociala medier-strategi arbetade vi med workshops för att hitta kärnan i produktionen, en kreativ process där både namn på pjäsen och skådespelarna tog form eftersom.

Sociala medier content

Sociala medier

I samarbete med Ticketmaster tog vi sedan fram en kampanj för sociala medier och nyhetsbrev. I ensemblen: Sven Melander, Sonja Aldén, Lotta Ramel mfl.

Rörliga annonser

Annonser på sociala medier och i Ticketmasters kanaler.

Sociala medier-strategi

Sociala medier-strategi

Produktion av innehåll för digitala kanaler (bild, film, text). Publicering, annonsering och tävling i sociala medier. Analys av statistik från sociala kanaler och Ticketmaster.

Intresserad av en liknande lösning?

Kul! Boka in ett möte så löser vi det!