Hasse och Tages gamla filmklassiker blir teater på Djurgården. I uppstart av produktionen var frågorna många;
Hur kan vi hitta ett koncept som tar publiken med storm, 60 år efter succén? Kommer den flytande läktaren på pråm att få bygglov? Och vilka är målgruppen år 2020?
I framtagandet av marknadsplan och sociala medier-strategi arbetade vi med workshops för att hitta kärnan i produktionen, en kreativ process där både namn på pjäsen och skådespelarna tog form eftersom.
I samarbete med Ticketmaster tog vi sedan fram en kampanj för sociala medier och nyhetsbrev. I ensemblen: Sven Melander, Sonja Aldén, Lotta Ramel mfl.
Annonser på sociala medier och i Ticketmasters kanaler.
Produktion av innehåll för digitala kanaler (bild, film, text). Publicering, annonsering och tävling i sociala medier. Analys av statistik från sociala kanaler och Ticketmaster.
Kul! Boka in ett möte så löser vi det!
Ska vi ta en kaffe?
Credit: Anna S LottieFiles